ALUNS MOTOR - NYA MOTORCYKLAR - BETA

BETA RR 250/300 MY22

Rek. Priser:
125cc 96 900:- ,200cc 102 900:-

Beta RR125/200 RACING. En hoj, förfinad in i minsta detalj. Racing modellprogrammet, kommer med, förutom massor av läckert “blingbling” även med mycket fina komponenter. Däribland den mycket omtyckta KYB gaffeln. 

För att göra det ännu mer racing, har Beta också valt att plocka bort den separata oljetanken, bland annat för att spara vikt.

Beta får generellt mycket beröm för sin fina geometri, och sitt lätta chassi. Givetvis är inte 125an/200an ett undantag… snarare tvärtom. 

Inför den stora modell uppdateringen från 2019 till 2020, dubblade Beta Motor sin besättning av testförare, för att både effektivisera, men framförallt optimera motorcyklarna, på bästa möjliga sätt. Tack vare detta levererar chassit en smidighet som du sällan skådat.

Motorn är ytterligare något som Beta lyckats väldigt bra med. 125an/200ans motorkaraktär, känner man igen från Betas övriga 2-takts sortiment. 125an/200an levererar ett fint bottenvrid, och en linjär effektkurva, utan några överraskningar. Motorns linjära effektkurva, tillsammans med den smidiga geometrin i chassit, ger dig en lättmanövrerad motorcykel i dem allra tuffaste terrängerna.

BETA RR 250/300 MY22
Anpassa din motorcykel utefter förhållanden! Men hjälp av de olika mappningsverktygen, får du en hoj som anpassar sig bättre till olika banor.
Slimad design, för optimal känsla och körbarhet.
Smidigt och lättsvängt chassi!
Bottenstark, och linjär motorkraft, som passar motionärer, så väl som världsmästare.

LÅT DIG INSPIRERAS

Teknisk info

Motortyp: Enkel-cylinder, 2-takt. vattenkyld
Cylinderdiameter: 66.4mm
Slaglängd: 72mm
Kubik: 249cc
Kompressionsförhållande: 13.2:1
Avgasventil: BPV System
Start: Kick
Tändning: AC Kokusan - Digital CDI
Tändstift: NGK BR9ECMVX
Bränsle: Oljeblandat
Förgasare: Keihin PWK 36
Koppling: Oljekoppling
Växellåda: 6 Växlar
Motorolja: Putoline MX7

Ram: Stålram
Hjulbas: 1482mm
Längd: 2172mm
Bredd: 815mm
Höjd: 1270